Alle Forums  |  Onderwerpen  |  Nieuw Onderwerp  |  Zoek  |  Log in   Nieuwer Onderwerp  |  Ouder Onderwerp 
 Foto's Zolder 8 juni
Auteur : Frans
Datum : 09-06-05 12:50

Het was weer super in Zolder!

Een vriend van mij heeft gisteren behoorlijk wat foto's gemaakt op Zolder.
Ze staan al online op onze website.

http://www.ringracing.tk -> Foto's -> Zolder Juni 2005

Reageer op dit Bericht

Re: Foto's Zolder 8 juni
Auteur : Pug 205S16
Datum : 10-06-05 00:08

Frans,

Wat hellen die Beamers van jullie over of lijkt dat zo?
Verder vind ik het wel "verontrustend" dat er twee ringracing.tk-BMW's rondrijden en dat de zwarte schade rijdt en de witte minimaal drie keer gespint is en twee keer door de takelwagen op weg geholpen moest worden. Ik hoop dat je dat op de Ring niet overkomt want dan kan het wel eens slechter aflopen. Wellicht toch iets te enthousiast/agressief bezig geweest daar op Zolder?

Paskal

Reageer op dit Bericht

Datum : 10-06-05 08:49

Hoi Paskal,

De Beamers hellen inderdaad nog behoorlijk over. We zijn ook pas eind vorig jaar begonnen met circuit-rijden met deze auto's. Bewust nog geen wijzigingen aangebracht aan het rij-gedeelte, enkel verlaagd.

De volgende stap is: remmen, vering/demping aanpassen.

De schade aan mijn zwarte Beamer viel reuze mee hoor... Enkel even de banden gekust in de chicane. En in de witte reden 2 verschillende personen... Met achterwielaandrijving ben je hem gewoon sneller kwijt achter... Ook een kwestie van proberen.

NATUURLIJK RIJ JE ANDERS OP DE RING !!!
Maar op Zolder kun je wel proberen om de grenzen van de auto op te zoeken, zonder dat het dramatische gevolgen heeft. Op de Ring niet...

Was je trouwens ook op Zolder? Heb je daar niet gezien.

Groetjes Frans
----------------------------------------------------------
Deze posting is bijgewerkt: 09:30-10/06/05

Reageer op dit Bericht

Auteur : Francisco (a.k.a. Zoldar)
Datum : 10-06-05 10:26

Leuke foto's frans. Ben vorige maand op de terugweg van vakantie naar nederland EN langs Zolder gereden EN langs Spa. Het jeukte behoorlijk.

Als je ergens ruimte hebt "to fool around" is het wel zandvoort. Toen ik daar voor het eerst opreed (na een aantal jaren alleen op de nordschleife te hebben gerden) schrok ik gewoon van de hoeveelheid asfalt die je tot je beschikking hebt. Al die uitloopzone's en grindbakken, ik werd er bijna eng van :) Is dat op Zolder ook zo?

Op de GP strecke van de Nurburgring heb je ook alle ruimte om eens een driftje te proberen zonder dat dat meteen in de leitplanke afloopt.

Gegroet

Francisco

Reageer op dit Bericht

Datum : 10-06-05 11:56

Bedankt voor het compliment Francisco!

Op de Ring heb ik misschien 20 rondjes gereden of zo. Nog weinig tot geen ervaring op de Ring dus... Kijk, op de Ring ga ik echt niet zoeken naar rempunten! En op Zolder ( en andere afgesloten circuits ) kun je dat wel. En dan ga je er wel eens langs ja. Nou en!

Mike ( met de witte BMW ) heeft wel al op Zandvoort gereden. Ikzelf nog niet.

De Ring heeft gewoon als voordeel dat het altijd weer nieuw is, en dat het zo vaak geopend is! Hier raak je denk ik nooit op uitgekeken!

En Zolder heeft als voordeel dat het voor mij redelijk in de buurt is. en je kunt er gewoon lekker trappen. Dat doe ik nl. op de Ring niet.

Greetz!

Reageer op dit Bericht

Alle Forums  |  Heeft u een login nodig? Registreer hier. 
 Inloggen gebruiker
 Inlognaam:
 Wachtwoord: