|
|
 |
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 29-10-05 20:34 | | Afgelopen vrijdag was de Ring afgehuurd door Audi voor de RS4 Driving Experience. Via Autovisie en Audi Nederland waren wij in de gelegenheid om een ronde mee te rijden met een van de (DTM-)rijders als onderdeel van de lezersreis.
Zelf ben ik een ronde meegereden met de DTM-coureur Frank Stippler. Via Gerrit heb ik hem al een paar keer ontmoet en hij is naast een sympathiek persoon ook een begenadigd rijder. Dit is te zien en te horen op de onderstaande video, wat natuurlijk mogelijk was doordat het een afgesloten dag was zonder touristenfahrten.
Deze video is redelijk uniek en apart, want het was de laatste ronde op de dag. Daarna is er niet meer gereden omdat het te donker werd. Frank is er goed voor gaan zitten met passend resultaat. Een mooie ronde, alleen op de baan in neervallende duisternis over de Ring behoorlijk lekker gaan met de nieuwe Audi RS4.
Sit back and enjoy the ride!

Rechtsklik hier om de video te downloaden.
Veel plezier ervan!
|
|
| Reageer op dit Bericht |
|
|
Auteur : Sweet Datum : 29-10-05 21:39 | | Is de rijder ervoor gaan zitten Stéphane?
En met hoeveel man zaten jullie in die auto?
|
|
|
 |
Auteur : EVO Datum : 30-10-05 00:46 | | Leuk filmke.
Toen Stippie met mijn dealers onderweg was reed hij nog een stuk extremer.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-10-05 08:45 | | We zaten met 3 man in de auto. De banden waren op omdat het op het eind van de dag was, de baan was half droog/half nat.
Die suggestieve opmerking zullen we maar negeren. Ook met 10-15sec er vanaf en nog extremer zal het dikke pret zijn, zoals het nu ook was.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-10-05 08:52 | | Video is weggehaald. Ik houd hem wel voor mijn privé collectie.
|
|
|
|
Auteur : Sweet Datum : 30-10-05 09:06 | | Ik suggereer niks. Had ik dat gedaan dan had ik je geen vraag gesteld. Dan had ik simpelweg iets geroepen.
Ik vraag me bij het zien van het filmpje alleen af wat je ermee wilt laten zien. Dat vraag ik me bij een heleboel filmpjes af. Wat is er in een bepaald geval zo uniek aan. De belichting is vanwege het buitenlicht niet goed, over de stabiliteit van het beeld hoef ik niks te zeggen. Een soort statief hoort echt een minimum te zijn. Geluid van de auto is perfect opgenomen. Als geheel vind ik het filmpje entertaining, bedankt voor het publiceren.
Dan het rijden. Een 8.17 BtG met een modern breedgeschoeid 420 pk all wheel drive monster met daarin een echte coureur op een lege baan is nou niet bepaald wereldschokkend te noemen. Ook daar niets unieks. Vandaar mijn vraag. 3 man, half natte baan, versleten banden, en alles valt weer op z'n plaats. Weg eventuele suggestie.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-10-05 09:15 | | Dat bedoel ik dus. Ik ga er verder niet op in. Mijn suggestie is: regel het zelf even beter, als je kunt.
|
|
|
|
Auteur : Sweet Datum : 30-10-05 09:49 | | Oh, ik pas wel op. Heb ooit ook geprobeerd uit het handje opnamen te maken en het enige dat er echt strak opstond was het ontgrendelknopje van het dashboardkastje. Voor uit de losse hand heb je het prima gedaan. Uniek bijna, apart zeker :-))
|
|
|
Stéphane,
Ik was 1 van de gelukkigen die het filmke dus wel op tijd had gedownload. Kan me goed voorstellen dat je helemaal simpel wordt van al die mensen die het toch weer beter weten / opmerkingen hebben. Hoe dan ook: ik vond het een leuk filmpje. JIj hebt het over neervallende duisternis, maar het leek af en toe wel pikdonker man. Gaaf om te zien dat hij dan toch hard er overheen vliegt.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-10-05 09:58 | | @Paskal: Je hebt gelijk.
Het unieke en aparte zit hem voor mij in ieder geval in een aantal dingen:
- in het (bijna) donker over de Ring,
- die ook hier en daar nog nat was (ruitenwisser ging bij mij automatisch aan op sommige plekken in de S4 Avant die ik zelf reed)
- over een lege baan,
- met een DTM-rijder die afgelopen zondag nog 5e werd in een race,
- in een Audi RS4.
Dat maak ik niet dagelijks mee, dus zodoende. Frank zei dat hij zelf ook wel tevreden was over de ronde, dus ik neem aan dat hij ook wel redelijk gereden heeft. Helemaal maximaal gaan ze natuurlijk nooit met 3 man in de auto op de aansprakelijkheidsverzekering van Audi.
De beelden op het eind van de knisperende auto geven een indruk hoe donker het was. Overigens heeft hij de auto met een donut (zat er nog bij in) op die manier daar neergezet, maar dat staat helaas niet meer op video.
De video staat weer online. Ben de afgelopen weken heel weinig op het forum geweest, dus misschien is mijn tolerantie wat minder ;)
|
|
|
 |
Auteur : Ali-jas Datum : 30-10-05 10:42 | | Goed zo, Stéphane. Dat laatste is zeker waar, er schijnt hier ergens een draadje te zijn waar het nogal levendig is, zogezegd. Ff weer inleven in die draad, en de tolerantie gaat met sprongen vooruit inderdaad ;-) hehe...
|
|
|
 |
Auteur : Der Alte Datum : 30-10-05 10:45 | | Mooie filmpje en het blijkt hoe moeilijk het is om stil te blijven zitten.
Geeft een mooi beeld van de Ring.
Thnx.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-10-05 13:19 | | Volgens mij wel, maar dat heb ik niet gevraagd.
|
|
|
 |
Auteur : Francisco (a.k.a. Zoldar) Datum : 30-10-05 15:30 | | Leuk dat je daarbij mocht zijn dude. Los van de kwaliteit van het filmpje is die meneer stippler aardig aan het corrigeren voor aremberg. Is toch wel een indicatie dat er wel doorgereden wordt. Het was best nat zo te zien hier en daar.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 31-10-05 21:14 | | Zaterdag heeft Frank het zelf nog even alleen wat beter gedaan in exact de auto waarin we vrijdag rondgereden zijn. Hij stond toen nog op Michelin Pilot Sport-banden trouwens.
Bericht van Audiforum.nl
Frank Stippler heeft met de nieuwe Audi RS4 een rondje Nordschleife gedaan in 7:58 minuten. Dit is gedaan met een standaard Audi RS4 4.2 V8 FSI met 420 pk en een gelimiteerde top van 250 Km/u maar met Pirelli P Zero Corsa Banden. Dit is een raceband die is toegestaan op de openbare weg. De tijd is des te indrukwekkender met de wetenschap dat de RS4 een gelimiteerde top heeft van 250 Km/u.
Want bv op het stuk van "Galgenkopf" tot "Hohenrain" kunnen snelheden tot boven de 280 Km/u behaald worden met snelle auto's.

|
|
|
 |
Auteur : EVO Datum : 01-11-05 20:21 | | Frank zegt dat hij in de testfase van de auto (development werk) met sportbanden zo rond de 8 minuten rondjes deed (voor een comlete ronde NS).
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 01-11-05 20:24 | | Waren die auto's net zo zwaar?
Bedank Frank nog maar eens voor het rondje als je hem spreekt!
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-03-06 20:59 | | Hier nog een heel rustig en toeristisch rondje, met mijzelf achter het stuur in een Audi S4 begeleid door Altfrid Heger in een RS4 ervoor: http://www.8200rpm.com/stuffvids/S4.wmv
Wel grappig om zo'n film zelf eens te zien. Gaat absoluut helemaal niet hard, maar het is wel leuk om in ieder geval de lijnen een beetje op te pakken.
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 30-03-06 21:01 | | P.S. Intro heb ik zelf niet gemaakt en de andere passagiers waren nog nooit over de Ring gereden.
|
|
|
 |
Auteur : Knot Datum : 01-04-06 00:22 | | Dit is ook een mooie om de lijnen netjes te bekijken, al zie ik nu zelfs wat kleine dingen, vroeg insturen hier en daar, niet naar buiten laten lopen, maarja, zelf bak ik er ook nog weinig van. Maandag maar eens voor het echie een paar rondjes rustig rond om te kijken hoe het op nat asfalt gaat.
|
|
|
 |
Auteur : Jerremy Datum : 26-04-06 11:11 | | Wat cool!!
Ik ben net op het forum en kom in eens deze topic tegen.
Wat wel leuk is, is dat ik erbij was met die audi driving experience.
Ik was dat weekend met autovisie en audi vier dagen weg vanwege 25 jaar quattro, de laatste dag (zondag) zijn we naar de nordschleife gegaan en konden we eerst in een van de audi's (die we mee hadden, dus geen rs4) achter een instructeur aan een paar rondes doen en daarna in die nieuwe RS4 naast een DTM coureur over die ring heen, whaaaaaaaaaaa, dat ging echt hard, niet normaal..
Dat was echt genieten en sinds dien ben ik ook helemaal gek van die ring geworden.
Ik heb er nog twee keer met mijn eigen S3 gereden en dat was ook erg leuk, maar toch ben ik dan een beetje bang dat ding te beschadigen, dus wil dit jaar een leuke auto bouwen en dan lekker van die ring genieten..
Ik ga nu even dat filmpje bekijken..
|
|
|
 |
Auteur : Jerremy Datum : 26-04-06 11:15 | |
----------------------------------------------------------
Deze posting is bijgewerkt: 11:32-26/04/06
|
|
|
 |
Auteur : Jerremy Datum : 26-04-06 16:31 | | Inderdaad, nu weet ik weer wie je bent..
Ik was inderdaad met mijn Pa.
Ik ga even je verslag lezen.
Misschien kom ik je nog een keer tegen op de ring!
|
|
|
 |