|
|
 |
|
 |
Auteur : Der Alte Datum : 30-10-05 10:32 | | Zie ook nurburgring.nl en gummen.org
We gaan weer Ring wandelen op 2de kerstdag 26 december.
Wij, Joke & Wim, gaan weer meedoen natuurlijk.
|
|
| Reageer op dit Bericht |
|
 |
Auteur : Marnix Datum : 09-11-05 19:58 | | Oh... Bijna uitverkocht dan? Hoeveel plaatsen zijn er nog vrij?
:p
Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn! Evengoed veel plezier!
|
|
|
|
Auteur : speedy Datum : 23-11-05 11:00 | | hoi hier een berichtje uit het zeer koude Barweiler
In Barweiler is sinds kort een evenementen buro gevestigd.
Die heeft een leuk idee mbt 2e en 3e kertsdag.
Ik zelf ben er niet bij maar misschien is het een leurk iedee voor jullie?
Als er aanmeldingen genoeg zijn kan het exclusive voor jullie geboekt worden.
maar ik heb begrepen dat de tijd dringt ivm de organisatie.
gr jaco velders
hauptstrasse 6
53534
Barweiler
0049 (0)2691 933114
09:00 tot en met 12:00
2e Kerstdag zoals gewoon lopen op de Nordschleiffe, start Quiddelbacherhöhe,
lopen tot en met Breidscheid. verassing halverwege.
Bij aankomst breidscheid staan iemand klaar om de chauffeurs naar de auto's te brengen.
als de auto' beneden zijn vertrekken we naar een hotel (waar jullie ook slapen)
check in.
Tijd om op te warmen, e.d. ongeveer 1 uur
14:00 middageten: soep, broodjes en een drankje.
Na het middageten,een schnitseljacht????(als het weer het toelaat) afgesloten door een "prijsuitreiking".
(nog) geen alternatief.
18:00
We vertrekken te voet naar een blokhut met muziek kampvuur en eten, niet te fancy maar wel gezellig.
soep, gekooke aardappelen, groente,schnietsel met 2 sausen, salade, en een nagerecht. en een reuze kampvuur.
uiteraard bier, softdrink in overvloed en uiteraard locale snapsen.:-) (all incl).
Als het vat leeg is en de stemming er al goed in zit vertrekken we te voet naar HET evenement van Barweiler.
Een super grote tent (verwarmd) ongeveer 4000 man met live bands (goede populaire muziek en heftig) en een echte duitse stemming. entree, 5 flesjes bier incl. (echt geloof me na de opwarming is dit genoeg.)
echter coctails en andere drinks op eigen kosten.
Duurt tot het afgelopen is zeker tot in de zeer late uurtjes. ongeveer 5:00 uur s'morgens!!!!
Daarna op eigen gelegeheid terug naar het hotel.(ongeveer 10 min lopen ) uiteraard afhankelijk van de alcoholgrad.
s'morgens uitgebreid ontbijt buffet.
om 11:00 vertrekken we naar die erlebniswelt, de helft kan zich daar ongeveer 2,5 uur vermaken op o.a. de super nordschleife simulator, en de zeer mooie oude race auto,s bewonderen.
De andere helft krijgt instruktie's hoe om te gaan met de quad's, onder begeleiding vertrekken die dan neer een off the road park. Na ongeveer 2,5 uur wisselen de groepen zich.
Einde programma.
Kosten all inc. 205 euro p.p
minimum deelnemers 15 personen (in verband met de voorbereidings kosten).
maximaal 20 personen. (ligt aan de gereserveerde hut).
aanmeldings einde 25 november.
betaling vooraf, na schriftelijke bevestiging.
contact persoon:racemoments@yahoo.de
Biggi Klemes.
|
|
|
Ik las op de homepage van de Nürburgring dat de Nordschleife nu ook HEEL december open zal zijn.... :D Koud asfalt = meer grip (verbeter me als ik fout ben : ) Ook op 2e kerstdag open vanaf 's ochtends. Kijk dus uit als je daar loopt voor overstekende Porsches...of is dat de verrassing halverwege waar je t over had..? Komt hard aan. Gaan jullie als ring-diehards in december nog die kant op? Ik had eigenlijk het briljante plan om met een tentje 2 dagen te gaan....misschien een beetje koud. Zijn er in de buurt geen leuke (lees: goedkope) vakantiehuisjes? Veel plezier iig met kerst!
|
|
|
|
Auteur : speedy Datum : 23-11-05 18:25 | | ja maar met de kerst rijden alle auto´s met een rendier voor op de bumper zodat de klap niet zo hard aankomt; uiteraard mist je het gewei maar mist :-). zonder dollen als het zo door gaat zoals nu ligt er zoals elk jaar gewoon veel sneeuw op hohe acht.
De locale bauer denken zelfs dat er binnen twee weken een dik pak sneeuw ligt, deze mensen kunnen dat veel beter inschatten als wie dan ook.
En zeg nou zelf sleetje rijden op de baan is toch veel leuker bij steilstrecke!!!!! maar pas op voor het HEK!
|
|
|
 |
Auteur : Tomaz Datum : 23-11-05 18:46 | | Ik stel voor dat we gaan sleetje rijden vanaf hohe Acht naar onderen. Richting Breidscheid natuurlijk. Ik voorzie daar niet echt problemen mee, hooguit héél even bij Bergwerk. :-)
De persoon met de beste tijd verdient een glühwein. (tegen de hoofdpijn)
Kwalificatieruns doen we van Schwedenkreuz tot in de Fuchsröhre of de steilstrecke naar beneden. :-D
|
|
|
 |
Auteur : Stéphane Datum : 23-11-05 23:29 | | Ik vind vanaf Kallenhard naar beneden ook wel spannend. Mag je tenminste echt sturen ;)
@Jeroen: Koud is trouwens minder grip.
|
|
|
|
Auteur : speedy Datum : 23-11-05 23:58 | | heb anders vorig jaar geprobeerd met de kids bij brunchen te gleiden, maar net als in de zomer is er de aantrekkingskracht van de vangrails er nog steeds :-p.
let op trek op tijd je hand tussen de slee en de vangrails terug anders doet het pijn!!!!! ik ken iemand...........
|
|
|
@ Stéphane: Zeker weten? Ik meen namelijk dat de banden uiteraard warm moeten zijn (ook niet te) en het asfalt koud (ook niet te uiteraard, geen ijs ; ) ) Ik vergelijk t altijd maar met bergweggetjes in de zomer met 35 graden. Zelfs de traagste omatjes gaan daar piepend door de bochten. Asfalt wordt namelijk zacht. In de zomer heb je bijvoorbeeld ook heel snel wielspin bij wegrijden. Maar tegenargumenten zijn welkom natuurlijk, t is maar een theorie!
|
|
|
|
Auteur : Jopo Datum : 26-11-05 00:24 | | Tegenargumenten?
Jeroen, gewoon ff je theorie bijspijkeren.
Groetjes Joop
|
|
|
er zit een tikkie verschil tussen -5 graden asfalt en +35graden omgevingstemp en zon op het asfalt. Het asfalt is dan vaak 50graden+ en das ook weer niet goed.....
|
|
|
Kijk, dankje, ouderwets Honda verstand : )
Groetjes aan Joop (ik zal wat boekjes aanschaffen)
|
|
|
 |
Auteur : Marius Datum : 02-01-06 23:23 | | Mooie plaatjes Wim,
ziet er uit als veel meer sneeuw dan vorig jaar.
|
|
|
 |
Auteur : Francisco (a.k.a. Zoldar) Datum : 02-01-06 23:59 | | mooie plaatjes weer.....zo ligt de Ring er toch weer mooi bij.
Bedankt!
|
|
|
 |