Alle Forums  |  Onderwerpen  |  Nieuw Onderwerp  |  Zoek  |  Log in   Nieuwer Onderwerp  |  Ouder Onderwerp 
 Dodge Ram SRT10 Regular Cab
Auteur : Stéphane
Datum : 16-07-05 19:48

Vanmorgen, het zal een uur of 7 geweest zijn, de wekker was net afgegaan. Ik was al wakker en ik stond op het punt om uit bed te gaan komen. In de verte hoorde ik het geluid al aankomen. 10 roffelende cilinders met 500 trappelende paarden die in de vroege morgen duidelijk hoorbaar aankwamen galopperen: Dodge Ram SRT10 Regular Cab. Een Viper powered full-size pick-up truck.

In één woord: indrukwekkend. Zelfs met de massa van ruim 2200kg zet deze auto stappen als waren het 7-mijls laarzen. Ook door bochten is er nog wat mee te doen, en de remmen stellen ook niet teleur. Serieuze performance in een zeer on-alledaagse verpakking, zeker voor Nederlandse standaarden.

Bedankt voor deze ervaring!

Hier een foto-impressie (laat maar weten welke foto je mooi vindt, G.):
http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/SRT10.html

Reageer op dit Bericht

Re: Dodge Ram SRT10 Regular Cab
Auteur : Speedline
Datum : 16-07-05 21:51

Ik had het ook zwaar naar mijn zin Stephane... Wel hard werken zoals je hebt kunnen zien... Maar vanaf deze middag is de motor 670pk en 889Nm sterk door middel van een beademingsapparaat ingesteld op 7PSI. Specifiek een Paxton Novi 2000 centrifugaal compressor...

Leuk de presentatie van de (schitterende) foto's met dat groovy muziekje... Hadden eigenlijk wat geronk op moeten nemen... Kan de volgende keer met een leuke 'blower whine' op de achtergrond...
----------------------------------------------------------
Deze posting is bijgewerkt: 22:49-18/07/05

Reageer op dit Bericht

Datum : 16-07-05 23:27

Dat is snel geregeld, respect daarvoor. Muziek komt uit GTR, het racespel. Vond het wel leuk.

Reageer op dit Bericht

Datum : 18-07-05 01:14

De mechanische fohn met 'jarretel' aandrijving zat er inderdaad zaterdagmiddag al op... De resterende installatie inclusief Centerforce koppeling en Fidanza vliegwiel heeft tot vanavond 22:15 geduurd. Het verwijderen van de loeizware Tremec (voormalig Borg Warner) T56A zesversnellingsbak at de nodige tijd... Na proefrit de 'kraan' open en alles in orde...

De auto zette al stappen maar de versnelling wordt nu alleen nog groter naarmate toerental stijgt richting 6.000min-1. Dit in tegenstelling tot een lichte afname vanaf 4.800min-1in atmosferische standaard toestand... 30 Juli volgt de 'supercharged run' op de dyno in Goes. De 'base run' van een atmosferische 453wielpk hadden we al... Wordt vervolgd...

Voor de mensen die denken dat zelfs dit vermogen een bakbeest van 2300kg nog geen snelheid verschaft... Dezelfde denkfout maakten een aantal 'vakmensen' van Carros ook versus een Gallardo met E-Gear transmissie... En dat was nog in standaard vorm... ; -) (En die grijns blijft nog wel even...)

Uiteraard totaal niet geraffineerd, dit automobiele equivalent van 'Bob - the Beast - Sapp' maar simpelweg brute kracht in een kolossale verpakking... 'Vehicular Excess'
Deze posting is bijgewerkt: 01:26-18/07/05

Reageer op dit Bericht

Auteur : Ali-jas
Datum : 18-07-05 09:09

Heb in de quad cab gereden, ook niet verkeerd. Rem is typisch Amerikaans - je hoeft er maar naar te kijken en hij staat stil..

Reageer op dit Bericht

Datum : 18-07-05 22:17

Ha, de good 'ol quad cab; das alleen met automatiek (SRT-10)... 4-traps transmissie lijkt mij toch wat aan de krappe kant. Het is en blijft een groot slagvolume maar de powerband is toch kind-a narrow... Dat remsysteem vindt ik toch redelijk doseerbaar maar ik heb geen rij-ervaring met state-of-the art competitiesystemen. 15-inch ( ! ) c.q. 380mm remschijven zorgen voor adequate vertraging. In combinatie met de standaard Pirelli Scorpion Zero banden in 305/40ZR22 is meer als 10m/s² vertraging consistent haalbaar. Alleen de standaard remblokken zijn een compromis bedoeld voor straatgebruik en niet opgewassen tegen een 'tot-het-gaatje' rijstijl...

Wat vondt je er werkelijk van, het concept meegewogen?

Ik vindt dat deze pick-up een strakke aanbieding is. $ 48.500,- bezorgen je in de US een auto met 500pk en 700Nm. Zelfs geimporteerd in Nederland is de value for money ongekend. Alleen is niet iedereen (zeker hier niet denk ik) gecharmeerd van een 2283kg zware vrachtwagen met sportwagenmotor. Ik ook niet in 1ste instantie, maar na een tijdje wordt je toch wel omgeturnd... Dan begin je 'total balance tuning' weer weg te strepen versus 'there's no substitute for cubic inches'. Het consistente verbruik van tussen de 15-23 liter per 100km, de vooroordelen en de in-your-face looks neem je dan op de koop toe...

Ben persoonlijk erg benieuwd naar een serieus getunede versie met 2 uitlaatgasturbo's... 800pk en 1100-1200Nm zijn mogelijk in combinatie met de standaard motor. (Compressie 9,25:1). In combinatie met een purpose built engine met verlaagde compressie is 1000-1200pk en 1600+Nm mogelijk. Dan wordt de 0-200km/h tijd minder als 11 seconden.

Kun je leuk achter een Mc Laren F1 blijven plakken... <shock>
Deze posting is bijgewerkt: 22:26-18/07/05

Reageer op dit Bericht

Datum : 18-07-05 22:56

Om het geheel wat meer te laten leven, zie hier (rechtsklik, opslaan als) voor een film van bovenstaande auto vs. een Lamborghini Gallardo e-gear.

Reageer op dit Bericht

Datum : 18-07-05 23:59

Mocht er hier iemand de betreffende Carros hebben? (Met het artikel Gallardo versus SRT-10?) Ik houd mij aanbevolen. Neem aub contact met mij op...
Deze posting is bijgewerkt: 00:16-19/07/05

Reageer op dit Bericht

Datum : 19-07-05 00:31

Dat artikel heb ik gezien, maar ik weet niet of ik datd blad heb. Zal eens kijken.

Wat ik er van vind ? Ik houd wel van eigenzinnige auto's met veel vermogen. Ik heb er serieus naar gekeken en er bijna één gekocht, maar in verband met die grijs-kenteken ellende niet gedaan.

Reageer op dit Bericht

Auteur : jeroen
Datum : 19-07-05 17:32

Erg mooi, een combinatie van 2 uitersten, die dan toch erg goed bij elkaar passen.(motor en truck dus, niet de Gallardo) Het lijkt me ook een driftkoning, mits je met het gewicht en de besturing om kan gaan. Maar dat is vast te leren ;-)

Reageer op dit Bericht

Datum : 22-07-05 00:04

Het is zeker een auto van uitersten...

100mph in 5 is 3.000min-1 - 125mph in 6 = 2.500min-1 en dat trekt ie net met circa 85% last (gaspedaalstand)

Ook met de acceleratie van 90 naar 125mph zit het wel snor geloof ik aan het uitblijven van de reactie van de passagier te zien... (Op een subtiel gegrinnik na dan... ; -) )

Ik kan er over blijven praten zo enthousiast ben ik, tijd voor de Dodge Performance Vehicle Operations Afkick c.q. Praatgroep... Iemand weet van een antigif?

Reageer op dit Bericht

Auteur : EG
Datum : 08-09-05 22:21

Is die Lambo eigenlijk tegen een standaard SRT10 of tegen die getunede SRT10?

Reageer op dit Bericht

Datum : 09-09-05 12:33

Standaard SRT10 nog.

Reageer op dit Bericht

Datum : 09-09-05 16:34

Dan is dat ding bizar snel zeg :|

Reageer op dit Bericht

Datum : 09-09-05 20:30

130mph op de teller in 14 seconden grof getimed... (met supercharger)...

standaard doet ie de 400m met staande start in 13,6 met een eindsnelheid van 106mph...

There's no substitute for cubic inches...

Reageer op dit Bericht

Datum : 10-09-05 00:48

Dat is dus echt te bizar voor woorden, serieus.

Volgens mij is een M5/M3 etc. zowiezo kansloos tegen dat ding... ?

Reageer op dit Bericht

Datum : 12-12-05 12:27

Ander rioolpijpje front 2 back... Bijna 100Nm meer in middentoerengebied...

Nu nog even de afstelling m.b.v. een aftermarket ECU 'inkloppen omdat de piekwaarden wat tegenvallen door een veels te arm mengsel. Uitlaat (inclusief headers/ manifolds/ spruitstukken, metaalkats en compleet 3-inch diameter per zijde) 'ademt' zo goed dat het mengsel echt extreem verarmt...

Slechts 30pk en 65Nm piekwaarde erbij... De 600 wiel-pk en 800 wiel-Nm grens is iig gebroken...

Op naar de 700 en 1000 aan de wielen zullen we maar zeggen... De compressor zou goed moeten zijn voor 980pk aan 'lucht'. Dus maar eens gaan shoppen voor een kleinere poelie...

Reageer op dit Bericht

Datum : 12-12-05 13:03

Allemachtig. Dat zijn echt serieuze waarden. Binnenkort dan maar eens een Veyron regelen?

Reageer op dit Bericht

Datum : 12-12-05 16:42

@ EG

Met bepaalde modificaties kun je leuk huishouden in bepaalde snelheidsgebieden. Van bochtjes hoef je met 0.92G zijdelingse versnelling ook niet bang te zijn.

@ Stéphane

Veyron zou leuk zijn. Vraag mij af of er NLse kopers zijn van die mastodont. Toch wel apart met 1250Nm rijden...

Een Amerikaanse Viper tuner genaamd SVS heeft trouwens een leuk 'tuning pakketje'; Watch this:

http://www.svspower.com/images/upload/video_54_0.wmv
'Niet helemaal bruikbaar op straat' maar zit wel in 8,5s op circa 175mph/ 282km/h... Met 1700+pk en 1860Nm aan de wielen. Nog een lange weg te gaan dus op het tuningpad... ;- )

Reageer op dit Bericht

Datum : 18-12-05 00:31

Ferrari F430 versus SRT-10 quad cab (4-traps automaat)

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=33130F29-02CC-4973-9809-D9B43D086798&term=F430&p=0

Reageer op dit Bericht

Datum : 18-12-05 00:39

Veyron filmpje

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=5EA99E1D-0568-4069-840B-9C4697F9A297&term=veyron&p=0

Reageer op dit Bericht

Datum : 19-12-05 20:27

Dynosessie met wijzigingen aan brandstofsysteem; Voorlopig piekkoppel:

856Nm aan de achterwielen; circa 940Nm aan de krukas imho... Lekker zo'n duw in de rug...

Ruim 900Nm aan de achterwielen zit in de pijpleiding. Dus 1000Nm aan de krukas is haalbaar...

Reageer op dit Bericht

Datum : 19-12-05 21:34

Impressive. Dat zijn echt hele serieuze waarden.

Reageer op dit Bericht

Auteur : Hubert
Datum : 19-12-05 22:29

Behoorlijk ja....

Succes!

Reageer op dit Bericht

Datum : 19-12-05 23:07

@Speedline: Als je binnenkort nog eens 's avonds ermee aan de slag gaat, laat het me even weten. Lijkt me leuk om daar eens bij te zijn en eventueel wat video-opnamen te maken.

Reageer op dit Bericht

Datum : 04-01-06 00:51

@ Stéphane - komt in orde.

Correctie op eerder vermeld vermogen/ koppel. Piekwaarden aan de wielen:

617pk
878Nm

Vanaf 1700 min-1 is er minimaal 600Nm aan de achterwielen beschikbaar.

Maar nog beter is het volgende:

Minimaal 700Nm vanaf 2.700min-1 tot 6.000min-1

@ Stéphane - het was al een beest - het is nu simpelweg fenomenaal om op de openbare weg een versnelling compleet door te accelereren. Je krijgt zeer snel de neiging van het gas af te gaan.

Op een N weg bij 80km/h volgas inhalen vanaf 15m achter de voorligger levert 120-130km/h op ter hoogte van de nu naast je rijdende auto.

Tussen 70 en 220km/h waar de luchtweerstand nog geen voelbaar grote invloed heeft is het prestatiepotentieel simpelweg verbluffend. Je gaat toch overdenken wat dezelfde gemodificeerde aandrijflijn in een lichtere en aerodynamischere Viper vermag.

Het enige probleem is dat nu echt alle auto's ietwat laks reageren op het gaspedaal als je hier een keer mee gereden hebt.

Je leest het al - Tijd voor mijn 'pilletje'...

Reageer op dit Bericht

Datum : 11-05-06 17:19

Nog een mooie foto van de SRT-10 vs. een Gallardo...

Reageer op dit Bericht

Auteur : srt10viperman
Datum : 20-05-06 19:04

ik heb pas een srt 10 viper en mijn hemel wat is dit leuk speelgoed.....

Reageer op dit Bericht

Datum : 21-05-06 01:09

Is lang ook één van mijn grote favorieten geweest; thans voorbijgestoken door de Corvette Z06..
Deze posting is bijgewerkt: 10:13-21/05/06

Reageer op dit Bericht

Datum : 21-05-06 21:58

Zat net te kijken naar de list price in de US. Een Z06 in basis trim doet $ 65k! Een Viper SRT-10 Coupe doet maar liefst $ 86k!

Maar dan toch liever de Viper... En een Z06 voor de vrouw ; die 3e deur is toch praktisch voor de boodschappen... ; -)

@SRT10Viperman - Zeker leuk speelgoed ! (Met wat tuningingrepen aan motormanagement om hem van het 'arme draaien' af te helpen helemaal ; -) ]

Reageer op dit Bericht

Auteur : srt10viperman
Datum : 25-05-06 21:09

zeker weten .....maar tuning dat komt later

Reageer op dit Bericht

Datum : 26-05-06 00:05

Zie ook hier: http://www.puregt.com/Forum/upload/showthread.php?t=582
5th Gear + Top Gear vid links..

Heb laatst in Amerika in een Z06 gezeten. Niet verkeerd..

Reageer op dit Bericht

Datum : 01-08-06 16:18

Tijdje geleden met de Ram SRT-10 afgereisd naar Bamberg naar een MOPAR meeting. Beetje in de regen gevallen evenement maar je moet wat voor een leuke toerrit.

Werden daar pontificaal tussen de Vipers en ander addergebroed gedirigeerd. Kreeg ik de vraag of we ons misschien wilden inschrijven voor de power-contest. Geen metingen helaas, alleen visuele beoordeling v/d ' tuning'. "Kein problem"... ;-)

Er stond een (Duitse) blaaskaak naast ons met een oudere GTS. Grote verhalen over 500pk aan de wielen. Had zelf zijn motor herverbouwd na revisie en een paar headers gemonteerd. Tevens een brandstofdrukregelaar. Hij zou wel gaan winnen want sterker en sneller als welke SRT-10 dan ook. Onder het motto; doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg verder niets gezegd over ons 'powerhouse' met jarretel blower.

Komt de jury aan met mijn formuliertje: "Sie haben 620ps?" (Buurman met Viper stikte bijna in zijn alcaholische versnapering.) "Jawohl, und Gemessen am Hinterachse. Drehmoment ist 880Nm am Hinterachse" (Leve de dyno-printjes.)

Ik zal jullie de rest van de hilarische scene besparen. Let's just say dat we met de beker op het podium in ontvangst konden nemen en hard lachend richting Ring konden afreizen ; -)

VENI, VIDI, VICI

(Zijn auto staat links, wij rechts...)

En vice versa, de BUFF aka Big Ugly Fat F***er op links...

Umfeld

The ' winners' circle
Deze posting is bijgewerkt: 16:27-01/08/06
Deze posting is bijgewerkt: 16:29-01/08/06
Deze posting is bijgewerkt: 17:00-01/08/06

Reageer op dit Bericht

Datum : 14-11-06 10:44

We hebben een injectorupgrade doorgevoerd op de Ram SRT-10.

10x Siemens DEKA Mototron S107 4-gats - 60 pond injectoren. Exact 2x zo groot als standaard. Toch nog 2ms inspuittijd stationair! Even de injector multiplier op 50% en 'tikken en lopen'. Hangt ietsje beter aan het gas en zal iets schoner en zuiniger draaien na de definitieve mapping. Stock injectoren zijn namelijk 1-gats.

Met de standaard injectoren zaten we ondanks een brandstofdrukverhoging op een duty cycle van 100%. We zijn nu terug gegaan naar standaard brandstofdruk en 2x zo grotere injectoren. We hebben hiermee de duty cycle (werkelijk inspuittijd/ beschikbare inspuittijd) met de helft verlaagd. We kunnen dus nu effectief 2x zoveel brandstof inspuiten in dezelfde korte tijd. Bij 6.000min-1 iets meer als 20ms. Waarvan we er nu maar 10 gebruiken. We kunnen nu een definitieve mapping maken die voldoende rijk is over het gehele toerenbereik. Ook met de hogere boost. Voorheen kon dit niet zodat we het potentieel niet konden benutten. Dus Sté; you ain't seen nothing yet... Het apparaat zet nu pas echt monsterlijke stappen als je hem doorhaalt naar 6250min-1. The beast lives...

We gaan met een kleinere poelie voor de blower nu op jacht naar 700pk en 1000Nm aan de wielen. >-) Nu is het nog slechts 617pk en 878Nm... En ik ben zeker niet bang dat we de gewenste waarden niet zullen halen... ; -)

Die 617pk en 878Nm waren namelijk met een verre van optimale afstelling. Bijna Lambda 1 bij max vermogen. Dus nu komt er met de huidige boost en een rijke mapping + juiste ontsteking al meer uit... Met meer boost? Who will say? >-) De leugendetector in Goes staat klaar...

KOPEREN heatsoak voor een O² sensor. Heb ik een aantal laten maken bij Huijzer Motorsport voor diverse projecten. Toegepast op de Dodge voor de Innovate wideband en de stock O² sensoren in de rvs 3-duims uitlaatlijn met metaalkats.

Deze posting is bijgewerkt: 10:51-14/11/06
Deze posting is bijgewerkt: 10:54-14/11/06

Reageer op dit Bericht

Auteur : KMvrtr
Datum : 15-11-06 08:52

Whoei!
Klinkt goed zeg.

Houden die Centerforce koppeling en die Tremec versnellingsbak dat allemaal wel uit?
Of neem je op de koop toe dat die wat sneller de geest gaan geven?

Reageer op dit Bericht

Auteur : noobie
Datum : 15-11-06 09:22

Hmmm, vertel eens wat meer over die heatsoak?

Reageer op dit Bericht

Datum : 15-11-06 19:57

Die koppeling kan nog (veel) meer hebben volgens fabrikant opgave. De bak (een Borg Warner T56A nu geproduceerd door het mexicaanse Tremec) zal op een gegeven moment wel voor een rebuild + upgrade moeten maar 'trekt' het voorlopig prima. (60.000km al onderhand)

Die heatsoak was een aanrader van Innovate voor de levensduur van hun wbO² sensor setup. Ik heb ze ook meteen op de stock front O² sensors gemonteerd omdat we er hiervan al 2 gefrituurd hebben. Maar dit was partial door wat 'vlam in de pijp' ; -) We hebben dat nu ook 'map'-technisch onder controle... (Je kan de sonde nu met de hand vastpakken waar dat voorheen niet kon tenzij je een NTK tatoeage op je vingertoppen wilde hebben.)

Grappig mapping detail; met 60pond injectoren nog steeds 2ms inspuittijd stationair!!! Lol... Het zou mij niet verbazen dat 'The SnakeHauler' nu vollast meer als 200kg peut per uur gaat verbruiken... Van een ingewijde begreep ik dat een Veyron motor er bijna 280kg VPower 100 door heen jaagt onder vollast. 8-)

Deze posting is bijgewerkt: 20:07-15/11/06

Reageer op dit Bericht

Datum : 16-02-07 20:25

De 'snake-hauler' staat momenteel bij 'the dentist' met zijn bek open en kunstgebit eruit...

Reageer op dit Bericht

Alle Forums  |  Heeft u een login nodig? Registreer hier. 
 Inloggen gebruiker
 Inlognaam:
 Wachtwoord: